هدف نمایش پرویز شیخ‌طادی روی سن فجر چه بود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱

هدف نمایش پرویز شیخ‌طادی روی سن فجر چه بود؟

پرویز شیخ‌طادی کارگردانی که سابقه همکاری با رییس سازمان سینمایی در «امپراتور جهنم» و دبیر جشنواره فیلم فجر در «شکارچی شنبه» را داشت، اولین حاشیه فجر۴۲ را در افتتاحیه این جشنواره رقم زد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، رفتار پرویز شیخ طادی را باید غافلگیرکننده‌‌ترین رفتار در همه این سال‌ها روی سن فجر دانست. او آمد و با ابزار نمایشی، نسبت به قوانین عرفی اعتراض کرد و از منظر رسانه‌ای خوراک حمله به فجر و سیستم فرهنگی را فراهم کرد. گرچه محمدمهدی اسماعیلی در سخنرانی خود تلاش کرد تا پاسخ این کارگردان را بدهد، اما نمایش شیخ‌طادی کار خودش را کرده بود…

پرسش این است که کارگردانی که سابقه همکاری با محمد خزاعی و مجتبی امینی را دارد، چرا باید اولین حاشیه‌آفرین جشنواره لقب گیرد؟
افکار عمومی حق دارد این پرسش را در ذهن داشته باشد که آیا این یک نمایش هماهنگ شده بود؟ یا آیا پرویز شیخ‌طادی برای جنجالی‌ساختن سن افتتاحیه فجر، از فرد مشخصی ماموریت یافته بود؟

در این که شیخ طادی به عنوان یک شخصیت خاص، همیشه اعتراض‌هایی از این جنس دارد و نگاهش صادقانه و دلسوزانه است، شکی نیست، اما نوع اجرای این اعتراض‌ها در روز آغاز دهه پیروزی انقلاب، کمی عجیب و شک برانگیز است.

پرویز شیخ طادی در در افتتاحیه جشنواره فجر گفت: «من امشب یک کراوات به عنوان هدیه برای آقای اسماعیلی آورده‌ام، کارمندان اول انقلاب همه کراوات می‌زدند. عده‌ای آمدند که الان جای دیگر هستند، به خارج رفته‌اند و آمدند و شروع کردند به قیچی کردن این کراوات‌ها؛ خساراتی بابت آن وارد کردند، بدون آنکه بدانند این چیست… همان‌ها بعدا این خسارت را به ویدیو رساندند که۱۰ سال طول کشید تا مشکل آن حل شود و همین‌طور برای ماهواره! ولی خسارتش باقی ماند»

او سپس یک روسری از جیبش درآورد و گفت: «من از دوستان فقط این خواهش را دارم که بیش از این خسارت نزنید. بیش از این خسارت نزنیم به روسری. من فقط از این جوان‌ها می‌توانم درخواست کنم (با اشاره به وزارت ارشاد)، آخه چقدر خسارت؟… این چهره حزب الهی نیست. چهره ما، ایران و تمدن هشت هزار ساله نیست… این اخلاق پیامبری این نیست، به خدا نیست، که بگیریم و ببندیم، ماشین‌ها را توقیف کنیم…»

 

خانواده من هم قائل به حجاب هستند

امروز ۱۲ بهمن‌ماه پرویز شیخ‌طادی کارگردان در گفت‌وگویی با اشاره به افتتاحیه جشنواره فیلم فجر و مباحث مطرح شده در این‌ مراسم به توضیح دقیق نظرات خود پرداخت: «همانطور که وزیر محترم ارشاد مطرح کردند موضع عفت، حجاب و پاکی در فرهنگ ایرانی قدمت چندهزار ساله دارد.

همه انسان‌ها از برهنگی بیزار هستند و این با فطرت انسان‌ها در تضاد است.

بانوان ما ثابت کرده‌اند که اهل حجاب و نجابت هستند و با بی بند و باری نسبتی ندارند اما موضوع برخورد با بی‌حجابی مسأله‌ای جداست؛ هرچند خانواده من هم قائل به حجاب هستند.

سلیقه از جناح سیاسی جداست ولی آمار حضور و کم بودن تعداد صندلی های خالی نشان می‌دهد استقبال خوبی از افتتاحیه صورت گرفته بود و شور و هیجان بسیار خوبی وجود داشت و از سوی دیگر جوانان نیز با آثار خود جشنواره را غافلگیر کردند.

اهالی سینما جدا از هر گرایش سیاسی از جشنواره فیلم فجر استقبال می‌کنند و آن را متعلق به خود می‌دانند.»

4 دیدگاه

  • همیشه در جمع صحبت خودشان رابا طرح و نقشه انجام میدهند وبعدا میگویند منظور ما نبوده.اگر منظوری نداشته چه طور از قبل با خودش روسری آورده!؟؟ اینها دست نشانده های دشمن در کشورند باید با آنها برخورد شود.حجاب وروسری یاد کار مادرمان فاطمه زهرا است و به راحتی دین وارزش هایمان را نابودکرد.مرگ بر خائن که از امکانات کشورمان استفاده میکند و خلاف قانون کشور حرکت میکند.
    • آدم ناحسابی، کجا روایت حجاب اجباری در صدر اسلام داشتیم ؟ کجای قرآن عموم مردم رو به حجاب اجبار کردند ؟خدا به آدمیزاد شعور داده 
  • چیزی از ارزش حجاب ما کم نشد اما شخصیت بی‌ارزش خودش مشخص شد این چادر یادگار مادر ما حضرت زهرا است تنها میتونم بگم جواب ابلهان خاموشی است