علیرضا منصوری کارگردان فیلم «سینما چهار باغ» که در سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت و در بخش نیمه بلند حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: سال ۱۳۹۳ ایده این فکر به ذهن من و یکی از دوستانم رسید و در سال ۱۳۹۷ فیلمبرداری انجام شد و سال ۱۳۹۸ کار تدوین را انجام دادیم.
وی افزود: من با سوژه آشنا بودم ولی هیچ ایده ای نداشتم و فقط جذب کاراکتر شده بودم و بعد از اینکه کمی درگیر کاراکتر شدم داستان شکل گرفت. موضوع این فیلم درباره یک آپاراتچی سینما است که علاقه های خاص خودش را دارد. این شخص جانباز شیمیایی است و تمام داستان ما براساس شخصیت و علاقه های این فرد است. در این فیلم واقعیت های تلخ زندگی به تصویر کشیده شده است البته اتفاقات جالبی هم رخ می دهد.
کارگردان مستند «سینما چهارباغ» تاکید کرد: در ابتدای کار ما اصلا خط داستانی نداشتیم. سینما چهار باغ دست بنیاد شهید بود و بین بنیاد شهید و حوزه هنری برای در دست داشتن این سینما اختلافاتی وجود داشت که در نهایت سینما چهار باغ به دست حوزه هنری افتاد و همه هویت خود را از دست داد.
بیشتر بخوانید
فرزاد خوشدست: جوکرهای واقعی به «سینماحقیقت» میآیند/ لزوم راهاندازی مدرسه سایکودرام
کتایون جهانگیری: آسیبهای جدی در حیات وحش وجود دارد/ ادامه تولید «پناهِ جان»
الناز دیبافر: «قیچی» از قصور پزشکی میگوید/ «سینماحقیقت» تنها راه رساندن صدایم بود
پناهبرخدا رضایی: داوری علمیتر شود/ زن و مردی که برای هم دست و چشم شدند
امین قدمی: راوی زندگی خودم هستم/ جشنواره را به نقاط مختلف شهر ببریم
محسن اسلامزاده: مستند را سینمای تجربی نمیدانم/ مستندسازها آدمهای عادی نیستند
خاطره حناچی: بخشی از حقیقت را بیان کردم/ قصه دختران خارج شده از شبهِ خانواده
کامران جاهدی: جشنواره متعلق به همه مستندسازهاست/ نقصان در ترکیب تیم داوری
محمدباقر شاهین: «جمیله» از مشکلات جنگ میگوید/ سینماحقیقت ویترین سینمای ایران
وحید صداقت: زوایای پنهان فیلم فرهادی آشکار میشود/ حذف ازدحام با بلیتفروشی
علی شهابینژاد: گرایش جشنواره به فیلمهای مرکز گسترش است/ تواناییهای یک معلول
منصوری در بخش دیگر این گفتگو نظر خود را درباره جشنواره «سینما حقیقت» اینگونه بیان کرد: به نظر من جشنواره «سینما حقیقت» تنها جایی است که فیلم ها با کمترین ممیزی و سانسور دیده می شود و ما با حقیقت ها رو به رو می شویم. یکی از مشکلات جشنواره ظرفیت آن محدود است که باید این مشکل برطرف شود یعنی اینکه باید در حد وسیع تر و گسترده تر برگزار شود.
وی در پایان گفت: کار بعدی من درباره یک عکاس معروف به نام مجید کورنگ بهشتی است که این عکاس دنیای خاصی دارد و دوست دارم جهان عکاسی او را نشان دهم. این مستند در مرحله تحقیق قرار دارد.
غزاله سعادتی
انتهای پیام/
There are no comments yet