علیرضا منصوری: «سینما چهار باغ» از زبان یک آپاراتچی/ «سینماحقیقت» بدون سانسور | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳
جشنواره سینماحقیقت در آینه صبا-12

علیرضا منصوری: «سینما چهار باغ» از زبان یک آپاراتچی/ «سینماحقیقت» بدون سانسور

کارگردان «سینما چهار باغ» درباره ایده و روند ساخت این فیلم و کارهای آینده خود گفت.

علیرضا منصوری کارگردان فیلم «سینما چهار باغ» که در سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت و در بخش نیمه بلند حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: سال ۱۳۹۳ ایده این فکر به ذهن من و یکی از دوستانم رسید و در سال ۱۳۹۷ فیلمبرداری انجام شد و سال ۱۳۹۸ کار تدوین را انجام دادیم.

وی افزود: من با سوژه آشنا بودم ولی هیچ ایده ای نداشتم و فقط جذب کاراکتر شده بودم و  بعد از اینکه کمی درگیر کاراکتر شدم داستان شکل گرفت. موضوع این فیلم درباره یک آپاراتچی سینما است که علاقه های خاص خودش را دارد. این شخص جانباز شیمیایی است و تمام داستان ما براساس شخصیت و علاقه های این فرد است. در این فیلم واقعیت های تلخ زندگی به تصویر کشیده شده است البته اتفاقات جالبی هم رخ می دهد.

کارگردان مستند «سینما چهارباغ» تاکید کرد: در ابتدای کار ما اصلا خط داستانی نداشتیم. سینما چهار باغ دست بنیاد شهید بود و بین بنیاد شهید و حوزه هنری برای در دست داشتن این سینما اختلافاتی وجود داشت که در نهایت سینما چهار باغ به دست حوزه هنری افتاد و همه هویت خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید

فرزاد خوشدست: جوکرهای واقعی به «سینماحقیقت» می‌آیند/ لزوم راه‌اندازی مدرسه سایکودرام

کتایون جهانگیری: آسیب‌های جدی در حیات وحش وجود دارد/ ادامه تولید «پناهِ جان»

الناز دیبافر: «قیچی» از قصور پزشکی می‌گوید/ «سینماحقیقت» تنها راه رساندن صدایم بود

پناه‌برخدا رضایی: داوری علمی‌تر شود/ زن و مردی که برای هم دست و چشم شدند

امین قدمی: راوی زندگی خودم هستم/ جشنواره را به نقاط مختلف شهر ببریم

محسن اسلام‌زاده: مستند را سینمای تجربی نمی‌دانم/ مستندسازها آدم‌های عادی نیستند

خاطره حناچی: بخشی از حقیقت را بیان کردم/ قصه دختران خارج شده از شبهِ خانواده

کامران جاهدی: جشنواره متعلق به همه مستندسازهاست/ نقصان در ترکیب تیم داوری‌

محمدباقر شاهین: «جمیله» از مشکلات جنگ می‌گوید/ سینماحقیقت ویترین سینمای ایران

وحید صداقت: زوایای پنهان فیلم فرهادی آشکار می‌شود/ حذف ازدحام با بلیت‌فروشی

علی شهابی‌نژاد: گرایش جشنواره به فیلم‌های مرکز گسترش است/ توانایی‌های یک معلول

منصوری در بخش دیگر این گفتگو نظر خود را درباره جشنواره «سینما حقیقت» اینگونه بیان کرد: به نظر من جشنواره «سینما حقیقت» تنها جایی است که فیلم ها با کمترین ممیزی و سانسور دیده می شود و ما با حقیقت ها رو به رو می شویم. یکی از مشکلات جشنواره ظرفیت آن محدود است که باید این مشکل برطرف شود یعنی اینکه باید در حد وسیع تر و گسترده تر برگزار شود.

وی در پایان گفت: کار بعدی من درباره یک عکاس معروف به نام مجید کورنگ بهشتی است که این عکاس دنیای خاصی دارد و دوست دارم جهان عکاسی او را نشان دهم. این مستند در مرحله تحقیق قرار دارد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰